Pagina's

maandag 5 november 2012

TABLE D'HOTES

Het spettert (alweer) buiten, het is koud en met heimwee kijk ik terug op de prachtige, warme zomer in Lorgues. Ik weet dat het daar nu ook echt herfst is en een blik op mijn weerapp zegt dat de temperaturen daar de hele week rond de 14 graden liggen dus ook niet meer echt zomerweer. Altijd nog wel zo'n 7 graden warmer dan hier en met een zonnetje erbij. Uit ervaring weet ik dat we dan toch de hele dag buiten zijn en een lunch in een beschut hoekje behoort nog altijd tot de mogelijkheden.... dus het blijft toch nog een beetje behelpen hier. Om toch het Franse gevoel te houden hier in Nederland ben ik vorig jaar begonnen met een Table d'Hotes. Het principe is hetzelfde als in Frankrijk: mensen schuiven bij ons aan tafel en eten wat de pot schaft....
Natuurlijk heb ik het een beetje meer cachet gegeven: een gezellige ontvangst met een glaasje Prosecco van het huis en een verrassings 3 gangen menu. Het koken blijft hetzelfde als in Frankrijk, eerlijke pure gerechten, voornamelijk Mediterraan en van het seizoen.
Afgelopen vrijdag was de eerste Table d'Hotes avond van dit seizoen, een aankondiging op Facebook was het enige wat nodig was om de tafel weer vol te krijgen...er was zelfs deze keer een wachtlijst dus dat zegt genoeg. Het resultaat was weer een supergezellig avond met bekenden en onbekenden!

 
 
Wil je een keer meeeten kijk dan op mijn website www.anitahageman.nl voor de komende data en meer informatie.
Meegenieten van de recepten: ik zal er weer regelmatig een paar hier op de Blog zetten zodat jullie lekker zelf aan de slag kunnen.
 
 
 
 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten